تبریز کجاست

آخرین مقالات

نظرات کاربران

در تاریخ: 02:20:49 1399/12/25

خودم که اهل تبریزم عاشق شهرم هستم معمولا عیدها من و دوستام میرسم تبریز گردی در ابریز من موزه ی قاجار نرفته بودم با دوستام رفتیم موزه ی قاجار واقعا پر مسلفر بودکه بیشترشون فارسی صحبت میکردن فک کردم که ما غریبهایم و فقط ما ترکی حرف میزنیم در این موزه اونقدر عکس گرفتیم حیاط این موزه خیلی بزرگه دارای معماری زیبایی است همه مشغول ثبت خاطرات با گوشی بودن سال 99 بخاط کرونا همه جا رو بستند و نتوانستیم هیج جا بریم و ما موندیم اون عکسها و خاطرات.

در تاریخ: 02:16:33 1399/12/25

اونجا دوست خانوادگی داشتیم در خونه ی آنها ساکن شدیم تبریزی ها مردم مهربون ومهمان نوازی هستند به اتفاق دوستان بعلت گرمی شدید هوا گفتیم بریم یک جای خنک رفتیم کندوان. در بین راه، کندوهای رنگ و وارنگ و شیشه های عسل کنار جاده خودنمایی می کرد. روستای کندوان در دامنه‌های سهند قرار داره و به خاطر معماری صخره‌ای اون معروفه. گفته میشه که این معماری در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه‌های سهند ایجاد شده. توده‌ها و گدازه‌های مذاب آتشفشانی، به وسیله باد، برف و باران در طی هزاران سال متمادی شکل گرفته و به این فرم درآمده. اگه به تبریز رفتید حتما از این روستا هم دیدن کنید.

در تاریخ: 02:11:20 1399/12/25

ما پارسال عید برای دید و بازدید رفتیم خونه ی خالم که تبریز هست خالم ما رو برد بازار یک روز کامل نمیشه همه جای بازار رو گشت واقعا بزرگ است کمه بازار رو گشتیم که هنوز به نصف نرسیده بودیم من خسته شدم و گشنمون هم بود رفتیم رستوران من کوفته تبریزی که غذای معروف تبریزی هاست رو سفارش دادم واقعا خوشمزه بود اگه رفتین حتما امتحان کنید اینم بگم که روز سیزده بدر رفتیم بناب که یکی از شهرستان اونجاست کباب بناب خوردیم الانم طعمش تو دهنم مونده.

در تاریخ: 02:04:51 1399/12/25

من تابستان 97 به این شهر رفته بودم واقعا شهر قشنگی بود به من که خیلی خوش گذشت من و پدرم به بازار مظفریه رفته بودیم پدرم در اونجا دوستی داره رفتیم تا اونو ببینیم که این تیمچه رو هم دیدیم قدمت این تیمچه در عهد مظفر الدین شاه ساخته شده این تیمچه از مهم‌ترین مراکز تجارت قالی در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز به حساب میاد. تیمچه مظفریه دارای دو طبقه است که هر طبقه از ۲۶ حجره تشکیل شده. بازار تبریز، راسته های متعددی داره مثل بازار امیر که بازار طلافروشاس، بازار پنبه، بازار کفاشان، بازار شیشه گرخانه و ...

در تاریخ: 01:59:36 1399/12/25

من اهل شیراز هستم و یکبار به تبریز سفر کردم واقعا شهر جالبی بود ما روز اول به بازار تبریز رفتیم واقعا بهمون خوش گذشت. این بازار که در آن بازارچه‌ها ، تیمچه‌ها سراها وکاروانسراهای مختلفی وجود دارد یکی از تیمچه های منحصر به فرد این بازار، تیمچه مظفریه است که از لحاظ رنگ و نور و نوع بنای اون، یک شاهکار واقعیه. و دارای یک معماری بسیار خوب و جالبی است هر مسافری که به این شهر سفر میکنه حتما از این بازار دیدن میکنه.

نمایش بیشتر

ثبت نظر جدید

سایر جاذبه های تبريز

خانه مشروطه تبریز

تبریز یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور است که با قدم زدن در کوچه و خیابان‌های آن می توانید بناهای تاریخی  با ارزشی ببینید که هر کدام گویای قدمت و اصالت شهر هستند و در مورد تاریخ شهر حرف های بسیا ...

مسجد کبود در تبریز

در کشور اسلامی ما مساجد فراوان با معماری های گوناگونی پیدا می شود که هر کدام با معماری خاص و، ویژه ای در جای جای کشور عزیزمان خودنمایی می کنند که در زمره‌ی جاذبه های گردشگری تاریخی قرار میگیرند برخی ...

کلیسای مریم مقدس در تبریز

تبریز از بهترین و پر طرفدارترین شهرهای کشور در بین گردشگران داخلی و خارجی می باشد و از آن جایی که شهری قدیمی و با اصالت است علاوه بر جاذبه های گردشگری طبیعی جاذبه های تاریخی بیشماری با قدمت های چند ص ...

ائل گلی کجاست ؟

تبریز یکی از بزرگترین شهرهای کشور است که جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی فراوانی در آن یافت می شود و سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی، بی شماری می باشد معروف ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر که ...